photo #1
photo #2
photo #3
Головна
Історія закладу
Керівництво ліцею
Кадровий потенціал
Матеріально-технічна база
Ділове партнерство
Структура управління Харківським професійним машинобудівним ліцеєм
Наша адреса
ЗНО-2016
Профорієнтаційна робота
Запрошуємо на навчання
Перелік професій
Навчально-виробнича робота
Презентації професій
Діяльність навчального закладу
Методична робота
Інноваційна діяльність
Наша бібліотека
Розклад занять
Спортивне життя ліцею
Виховна робота
Практичний психолог
Керівник фізичного виховання
Наша бібліотека
Поради батькам
Плани роботи
Обдаровані діти
Військово-патріотичне виховання
Ми – нація єдина!
Державні закупівлі
Публічна інформація
Всеукраїнська акція "За чисте довкілля"
Оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні
План заходів з англійської мови Харківського професійного машинобудівного ліцею
Корисні посилання

Поради батькам

10 заповедей Я.Корчака

Можливі причини підвищеної тривожності:

  1. Природна особливість нервової системи (слабкість, астенічність) як риса темпераменту.
  1. Сформована риса характеру як результат неправильного виховання.
  1. Особливість захисної психологічної природи – непродуктивний тип мотивації(«орієнтація на уникання невдачі» замість «орієнтації на досягнення успіху»)
  1. Порушення стосунків з учителями, однолітками чи в сім’ї. Постійне порівняння з іншими дітьми, перенесення навчальної оцінки, оцінки вчинку на оцінку всієї особистості.
  1. Авторитарний стиль батьківського виховання в родині (суворий, вимогливий): дитину вчать підкорятися, залежати від влади сильніших, відступати перед авторитетами, а не мати власне«Я», що призводить до пасивності, нерішучості, невпевненості у власних силах, залежності.
  1. Гіперопіка – оберігання від труднощів, вирішування за дитину усіх її проблем не дозволяє сформуватися навичкам подолання труднощів.
  2. Авторитарний стиль роботи викладача: владний суворий, нетерпимий.
  1. Перевантаження навчанням.
  1. Висока тривожністьвикладача чи батьків, тривожний фон у родинних або шкільних стосунках.
  1. Неадекватні вимоги до дитини, які не відповідають її потенціалу і бажанням.

Рекомендації   батькам по взаємодії з тривожними учнями:

  1. Дотримуйтеся позитивної моделі виховання: емоційне тепле ставлення батьків і педагогів, постійна щира увага до потреб та інтересів учня, не ігноруйте почуттів дитини, якомога менше зауважень.
  1. Враховуючи підвищену чутливість до зовнішнього оцінювання тривожних учнів:
  • не акцентуйте уваги на невдачах;
  • давайте право на помилку;
  • не порівнюйте дитину з оточенням, лише із самою собою, з власним результатом;
  • оцінюйте тільки дію, вчинок, а не всю особистість;
  • не соромте прилюдно, не принижуйте гідності, не вимагайте прилюдного каяття.
  1. Сприяйте підвищенню самооцінки учнів
  • частіше хваліть, але не за здібності, а за зусилля, старання;
  • частіше звертайтесь на ім’я;
  • не ставте завищених вимог;
  • сприяйте підвищенню соціального статусу учня серед однолітків;
  1. Забезпечте підтримку перед травматичними подіями і під час них
  • Частіше застосовуйте візуальну (погляд) і тактильну (дотик) підтримку;
  • Намагайтесь знизити значущість ситуації, відмовитися від порівняння себе з іншими і бажання бути вищим;
  • Зосередитися на завданні;
  • Намагайтеся скорегувати установку на надмірну вадливість успіхів у навчанні (перенесіть акцент з оцінки результату на процес як чергову сходинку до успіху);
  • Використовуйте позитивне підкріплення під час відповіді.
  1. Уникайте виникнення зайвих, необов’язкових психотравматичних ситуацій .
  2. Не експлуатуйте надмірну відповідальність тривожних дітей, не давайте доручень, пов’язаних із підвищеною відповідальністю .

Самооцінка

       Самооцінка це не те, ким ми є насправді, і аж ніяк не те, як про нас думають інші. Насправді, це те, що ми думаємо про себе.

Як підвищити самооцінку

     Рівень самооцінки впливає на більшість вчинків людини. Досить часто цей рівень буває занижений, тобто фактичні можливості людини вищі, ніж уявлення людини про власні можливості. Найчастіше це пов’язано з тим, що формування самооцінки проходить у дитинстві, коли можливості та здібності людини тільки починають розвиватися. Також серйозний вплив на рівень самооцінки здійснює негативне оточення кожна людина може підвищити самооцінку, але, як показує практика, це повільний процес. Проте свідомі спроби у формуванні власної самооцінки принесуть користь практично кожному.

       Не знаєте, як підняти самооцінку? Запам’ятайте головне правило – дійте! Рішуче і не сумніваючись, йдіть до своєї мети, не замислюючись про думку інших. Адже, коли ви досягнете своєї мети, Вам не доведеться думати про те, як підвищити самооцінку. Ваша самооцінка непомітно для Вас зміниться.

Пропонуємо 10 порад, які допоможуть вам у цьому:

  1. Перестаньте говорити собі: я нічого не знаю, не вмію, нічого не вийде і т.д. Якщо ви продовжуватимете це робити, то звичайно у вас нічого не вийде і самооцінка нижче плінтуса вам гарантована. Вірте в себе і не думайте про проблеми, думайте про вирішення проблем і любіть себе такими, які ви є з усіма перевагами і недоліками. «Лише поважаючи себе, нас почнуть поважати інші».
  1. Забудьте про те, що ви хочете підняти самооцінку. Сильне бажання може стати перешкодою на шляху до досягнення мети. Просто дійте і вірте, в те, що досягнете успіху.
  1. Кожного дня дізнавайтеся щось нове і робіть ті речі, яких ніколи раніше не робили.
  1. Не відкладайте справи на потім, у вас є тільки сьогоднішній день! Адже вчора вже пройшло, а завтра ще не настало. Чим довше Ви вирішуєте щось почати, тим складнішими можливі проблеми і тим більше ви відчуваєте засмучення.
  1. Займіться своєю фізичною підготовкою. Запишіться в тренажерний зал і заведіть звичку бігати вранці або хоча б робити зарядку. Так ви вбиваєте в собі лінь і тренуєте свою волю.
  1. Підняти самооцінку можна оновивши ваш зовнішній вигляд. Уявіть, як би ви виглядали, якщо б досягли в житті успіху і відповідно одягніться. Це додасть вам впевненості.
  1. Не демонструйте свою значимість зовні. Внутрішня впевненість не потребує зовнішньої підтримки. Самооцінка – це лише інструмент, за яким можна дізнатися, наскільки ви себе цінуєте. А інших люди бачать вашу якість і без натяків.
  1. Ніколи не виправдовуйтеся. Так ви справляєте на себе жалюгідне враження, враження жертви. Ви, і тільки ви відповідаєте за те, що відбувається у вашому житті, а коли виникла потреба, то спокійним і впевненим голосом поясніть свій вчинок.
  1. Не бійтеся. Наперед продумайте варіанти, як Ви будете діяти, якщо що щось піде не так. Пам’ятайте, щоб підняти самооцінку негативний досвід, необхідний більше, ніж позитивний. Важливо тільки не здійснювати ті ж помилки по 2 рази!
  1. Дозвольте собі бути недосконалим. Якщо ви робите щось гірше, ніж інші – не переймайтеся! Ніхто не може очікувати від вас бездоганності в усіх справах.
  • Насолоджуйтесь життям. Радійте кожній хвилині, кожній події, посміхайтеся як можна частіше.
  • Робіть те, що вам подобатися.
  • Припиніть себе постійно критикувати. Самобичування ще нікому не допомогло.
  • За кожну перемогу над собою, кожне досягнення хваліть себе.
  • Не намагайтеся все виконувати ідеально. Занадто високі вимоги до себе — одна з причин вашої невпевненості.
  • Припиніть порівнювати себе з іншими.
  • Любіть себе. Пам’ятайте, що такий як ви в світі більше немає. Ви вже унікальні.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З ПІДТРИМКИ ПОЗИТИВНОЇ САМООЦІНКИ:

     Щоб не допустити глибокого розладу дитини із самим собою і навколишнім світом, потрібно постійно підтримувати її самооцінку, відчуття самоцінності. Це можна зробити, керуючись наступними принципами:

  • Безумовно приймати дитину такою, якою вона є.
  • Активно співчувати її потребам і хвилюванням.
  • Бути разом із нею (читати, поділяти захоплення, відпочивати).
  • Не втручатися в ті її заняття, з якими вона справляється самостійно.
  • Допомагати, коли просить.
  • Підтримувати успіхи.
  • Довіряти їй свої почуття.
  • Конструктивно вирішувати конфлікти.